În Octombrie 2015 am gândit, implementat și gestionat o campanie națională pentru multinaționala Euromaster – companie din grupul Michelin, unul dintre principalii jucători din piața de anvelope la nivel global.

Situația

Euromaster a invitat agenții pentru gestionarea campaniei de iarnă cu scopul de a genera lead-uri pentru vânzarea anvelopelor, alegând agenția Craft Interactive care a propus mediul digital pentru implementarea strategiei propuse.

Motivele

Euromaster nu e doar un simplu vânzator de anvelope ci un jucător la nivel național într-un sistem complex de tip service de anvelope și revizii auto, pe bază de programare, oferind servicii cu valoare adăugată. Așadar experiența consumatorilor cu brandul a trebuit să fie inteligentă și unitară de la primul click pâna la confirmarea programarii într-unul din cele 25 de centre de service din România, integrate în campanie.

euromaster_lp21

Soluția

“Iarna aceasta începe de la 7°C” a fost conceptul explicat, care pe lângă generarea lead-urilor a venit și cu iz de educare, mitul montării anvelopelor la o anumită dată calendaristică sau la prima ninsoare – încă există în conștiința socială. Craft Interactive a construit pentru Euromaster strategia de marketing online si o paltformă digitală prin care consumatorii au solicitat rapid programare pentru montarea anvelopelor de iarna cu dimensiunile specifice ale autoturismului deținut, de pe telefoanele mobile, tablete sau laptop-uri, iar prin geolocalizare au fost programați în service-ul cel mai apropiat de ei.

Conform producătorilor, anvelopele de iarnă se montează când temperatura exterioară coboară sub 7 grade Celsius, indiferent dacă a nins sau nu. Frica de accidente, amenda de la poliția rutieră sau aglomerația produsă la cozile formate în service-uri au fost cele 3 motive de cumpărare, comunicate în toate canalele digitale în care am gestionat campania Euromaster.

Marketing Online

Rezultatele

Campania a început ‘înainte să înceapă’ prin articole produse în site-urile de specialitate, născând ‘buzz-ul’ dorit, iar din 15 Octombrie până în 15 Decembrie 2015, cu brandul Euromaster au interacționat în social media peste 1.690.000 de oameni, 2.500 de căutari în Google Ads PPC au deservit scopul campaniei, peste 1.877.000 de afișări de bannere pe display advertsing în cele mai accesate site-uri din România susținând brand awareness-ul companiei, 1.500 de mailuri trimise prin newslettere inteligente, 208.000 vizite segmentate atent după profile psihologice au fost aduse pe LandingPage-ul Euromaster, generând pentru campanie o rată de conversie de 6.42%.

Ce zicem noi?

“Să vinzi anvelope de iarnă cu un slogan de genul “Iarna aceasta începe de la 7°C” în mijlocul dezbaterii pe subiectul încălzirii globale și într-o iarnă care a început de fapt la mijlocul lui Ianuarie a fost cu atât mai interesant. În plus am fost plăcut uimit să observ engagementul consumatorilor cu ad-urile campaniei unde începeau să comenteze pe tema legislației rutiere, a încălzirii globale, a comportamentului poliției rutiere și pe multe alte teme de parcă era un talk show TV la o oră de maximă audiență. Mi-a plăcut deasemenea să lucrez cu partenerii de la Euromaster unde am găsit oameni de mare calitate și profesionalism. Cu siguranță Euromaster va aduce surprize plăcute șoferilor în sezonul de iarnă următor.”  Cristian Mogodici (Project Manager – Craft Interactive)

Ce zice clientul?

“Am avut nevoie de o promoție care să vândă către persoane fizice, anvelopele aflate în oferta locală a sucursalelor Euromaster, în condițiile în care, în timpul sezonului, este o inflație de mesaje promoționale dedicate acestor produse. Pentru derularea cu succes a proiectului, am fost puși în situația de a răspunde la 2 provocări:

  1. Gestionarea unui dialog în timp real cu consumatorii
  2. Comunicarea prețurilor adaptate nevoilor locale. În unele situații, același produs a avut prețuri diferite în funcție de orașul în care se cerea cotația de preț.

Mulțumesc oamenilor din agentia Craft pentru munca de calitate. Au răspuns tuturor cererilor noastre și, adesea, am învățat de la ei.” Mihai Pogorevici (Marketing Director – Euromaster)