Client
Ceumed
Perioada
Decembrie 2013 – Decembrie 2014
Scop
Brand Awareness
Anul 2014 ne-a adus primul client pentru care am îmbrățișat hainele de consultanți digitali full-service, vorbim de CEUMED (Central European Medical), o multinațională care a implementat strategia de dezvoltare a business-ului în Sud Estul Europei alături de agenția digitala Craft Interactive. Ceumed a venit în România cu un portofoliu de produse ofertant, unele dintre ele fiind cu notorietate si premiate deja în Europa pentru calitatea lor (ex: Sudocrem), altele au fost testate în premieră cu România.
Am început strategia de marketing digital în Decembrie 2013 cu:
- Analiza comportamentală a consumatorilor
- Analiza nișei din România: părinții cu studii și venituri medii spre superioare, procupați de creșterea copiilor într-un mod inteligent
- Am inceput Social Media, în Ianuarie 2014
- Studii de piață folosind doar mediul digital cu targetare foarte exactă, astfel înaintea lansării unui produs identificasem percepția asupra unei situații, în piața de parenting
- Lansare website-ul brandului SmartLove.ro, sub sloganul ‘Iubește înțelept!’
- Planificare și implementare mix de advertising digital pe urmatoarele 12 luni
- Lansare produse, la diferite intervale de timp planificate:
- Sudocrem – cremă de protecție
- Infacol – suspensie pentru calmarea colicilor
- Nosko – aspirator nazal
- Dologel – gel gingival pentru durerile cauzate de creșterea dinților
- Maxiderma – cremă pentru protecția picioarelor și mâinilor
- Hedrin – soluție completă pentru eliminarea și protecția anti păduchi.
Iar în Ianuarie 2014
- Am început optimizarea organică pentru motoare de căutare (SEO)
- Am implementat strategia de online PR, lansând comunicate de presă și articole în site-urile și revistele de specialitate (farma, mămici, parenting, etc.) off și online
- Am dat drumul la PPC Advertising, gestionand campanii de Google Adwords pentru susținerea căutărilor făcute de părinți
- Am deschis blogul SmartLove și am legat colaborări pentru a publica articole, cu:
- Florentina Moldovanu – un medic pediatru cu renume în România, care a scris sfaturi medicale dedicate părinților.
- Ana Nicolescu (mamicaurbana.ro) una dintre cele mai apreciate blogerițe mămici, care a descris povești frumoase reale, despre pățăniile sale cu cele două fetițe, zi de zi și, cum produsele Smart Love i-au ajutat procesul de parenting inteligent.
- Am implementat mixul de advertising digital prin display advertising, bannere, fullsite brandings, inserții în newslettere, etc.
- Am adaptat reclamele video aduse în România și am gestionat campanii Youtube paralel cu SEO specific canalului video de la Google.
- Toate materialele de print (flyere, postere, rollups, etc.) au fost produse intern la Craft Interactive, pentru susținerea vânzărilor offline a echipei, care a ‘atacat’ farmaciile, pediatrii, conferințele medicale, târgurile și expoziții din domeniu.
- Am început Email Marketing, prin abonare și trimitere newslettere dedicate, către câteva mii de abonați părinti, abonați în baza proprie, în susținerea campaniilor.
- Periodic, am organizat concursuri strict pe Social Media, susținute de aplicații Facebook, făcând fericite peste 100 de familii ce au primit premii produsele Smart Love.
Rezultatele în Ianuarie 2015
- Dupa 1 an pagina de Facebook-ul comunică cu peste 55.000 de părinți inteligenți, targetul fiind compus exact din demograficul stabilit în strategie
- 207.000 de vizite în perioada analizată, 25% fiind obținute din căutari pe Google, 32% din campanii de display, restul din rețele sociale, alte site-uri, accesare directă sau newslettere.
- Peste 2.5 milioane de afișări ale reclamei în Youtube.
- Din câte știm nu a mai făcut nimeni un studiu de piață de produs folosind doar social media, cu un hibrid între un chestionar și un concurs, obținând răspunsuri cu o marjă de eroare mică pe un eșalon de 1.000 de respondenți, în doar două zile, cu costuri aproximative de 10 ori mai mici decât în offline.
- Sudocrem, unul din produsele portofoliului Smart Love a devenit prima alegere a mămicilor la cumpărăturile făcute în farmacii sau în maternități
- Smart Love, brand al companiei CEUMED oferă azi părinților români inteligenți 16 produse premium, pentru toate problemele întâmpinate de la naștere și până la vârsta de 8 ani.
Cum ți se pare?