Măsurarea marketingului de performanța prin email poate dura mai mult timp. Acest tip de marketing implică menținerea unor bune practici în fiecare campanie de email creată, atenție sporită și optimizare constantă pentru un engagement sporit din partea abonaților. 

Pe lângă menținerea acestor practici, trebuie să înțelegi cum să măsori rezultatele eforturilor depuse în campaniile de email marketing.

Fiecare campanie de email marketing poate fi diferită, mai ales dacă ai obiective diferite (spre exemplu, generarea de noi potențiali clienți sau creșterea bazei de abonați), dar există câteva valori de bază care trebuie urmărite și măsurate.

Email Marketing

Rata de deschidere (Open rate)

Rata de deschidere este cel mai simplu KPI al marketingului prin email și este vitală pentru a înțelege cât de bine interacționează abonații tăi cu mesajele pe care le primesc. Rata de deschidere urmărește câți abonați au deschis e-mailul trimis de tine.

Rata de deschidere îți poate oferi o perspectivă asupra performanței subiectului din cadrul email-ului. De exemplu, studiile arată că subiectele care utilizează prenumele abonaților sunt cu 26% mai predispuse de a fi deschise. Alte strategii, cum ar fi utilizarea emoticoanelor în subiect sau menținerea subiectului direct și scurt, pot crește rata de deschidere.

Majoritatea campaniilor de e-mail au o medie a ratei de deschidere de puțin peste 24%. Dacă gestionezi o campanie cu rată de deschidere mai mare decât aceasta, înseamnă că faci ceva corect. Aceste statistici de marketing prin email sunt o modalitate excelentă pentru a-ți ghida următoarea campanie în direcția corectă dacă până acum nu ai reușit să atingi obiectivele stabilite.

Marketing Online

Rata de click (CTR)

Rata de click sau click-through rate (CTR) este încă o metodă pentru a te ajuta să determini performanța campaniilor tale. CTR măsoară numărul de persoane care au dat click pe link-urile din email-ul tău. De exemplu, dacă ai inclus un link pentru a promova o ofertă, rata de click măsoară procentul de abonați care au dat click pe link-ul respectiv.

Atunci când construiești un email, există câteva modalități prin care poți crește rata de click. De exemplu, poți include link-uri în corpul email-ului (în text) sau să adaugi un buton de call to action atrăgător și vizibil pe care abonații pot face click pentru a ajunge pe pagina pe care dorești tu.

Ratele de click sunt de obicei mult mai mici decât ratele de deschidere. Rata medie de click-uri pentru majoritatea campaniilor de email marketing este puțin peste 4%.

Rata de conversie (Conversion rate)

Dacă rata de click măsoară numărul de persoane care au dat click pe link-urile din corpul email-ului, rata de conversie măsoară numărul de abonați care au dat click pe link și apoi au finalizat o acțiune specifică. Spre exemplu, dacă ai inclus un link în email pentru ca abonații tăi să beneficieze de o ofertă cu 50% reducere la o categorie de produse, rata de conversie îți va spune procentul de abonați care au dat click pe link și apoi au făcut și o achiziție.

Marketing Online

Rata de respingere (Bounce rate)

Atunci când trimiți un email către abonații tăi, te va interesa și rata de respingere (bounce rate) care măsoară numărul de adrese de email ale abonaților care nu au primit email-ul tău.

Bounce rate-ul îți va oferi o idee mai solidă despre calitatea listelor de abonați. Dacă ai o rată de respingere mare, înseamnă că lista de abonați este plină cu adrese de email false, vechi sau greșite.

Poți reduce ratele de respingere solicitând urmăritorilor sau clienților tăi încă o înscriere în lista de abonați, verificând astfel adresa de e-mail. Aceasta opțiune îți asigură liste de email calitative și rate de respingere mai mici.

Rata de interacțiune

Măsurarea interacțiunii abonaților cu mesajele primite în timp îți va oferi informații despre cele mai bune zile sau momente ale zilei în care email-ul tău este deschis, citit și completează o acțiune.

Poți automatiza procesul de email marketing pentru a trimite mesaje și oferte pe baza comportamentului abonaților tăi, dar urmărirea interacțiunii în timp, îți va spune când vei obține cele mai mari rate de deschidere și rate de click pentru email-urile care nu sunt automatizate.

Marketing Online

Returnarea investiției (Overall ROI)

ROI-ul general este o valoare de e-mail pe care ar trebui să o urmărească fiecare agent de marketing. Acesta va arăta rentabilitatea generală a investiției pentru campaniile tale. ROI-ul este valoarea pe care toată lumea care creează campanii prin email trebuie să o urmărească. Ce îți arată ROI? Rentabilitatea generală a investiției pentru campaniile tale.

Email marketing-ul este cu siguranța o investiție, dar de asemenea oferă și cel mai mare ROI, în comparație cu orice altă strategie de marketing online.

Încasări din email (Revenue per email)

Dacă ROI îți va arăta rentabilitatea generală a investiției, analiza încasărilor din email îți va arăta succesul individual al fiecărei campanie de email marketing. Determinarea acestei cifre te poate ajuta să îți dai seama cu ușurință care email-uri sunt cele mai performante și, dacă există, care sunt cele care scad rentabilitatea investiției totale.

Pe măsură ce stabilești obiectivele campaniei, aceste valori de e-mail îți vor ajuta să măsori succesul general, precum și să te ajute să faci ajustările necesare strategiei de email marketing.

Pe măsură ce stabilești obiectivele, aceste valori de bază pentru măsurarea performanței te vor ajuta să înțelegi succesul campaniilor tale de email marketing și de asemenea, să faci ajustări necesare strategiei pentru a îmbunătăți rezultatele.