Marketing

Un termen folosit tot mai frecvent in mediile de azi, insa e uneori e inteles si aplicat gresit. Marketingul ar trebui sa fie „in tot si in toate”, ar trebui sa fie o stare de spirit regasita de la primul nivel pana la cel mai inalt si astfel marketingul nu ar mai fi o entitate care sa se lupte cu restul departamentelor decizionale. In diversele companii pentru care am livrat servicii online am intalnit persoane responsabile pe marketing, de la care am invatat extrem de multe secrete, insa am intalnit si responsabili care au stricat awareness-ul brandului de care se ocupau, prin decizii gresite datorate neadaptabilitatii la noile medii ce dicteaza azi performanta.

In online

ONLINEul are propriile reguli, iar azi a devenit aproape indispensabil in orice planificare strategica de comunicare. Sunt economii prospere, cum e a Angliei de exemplu, unde componenta online are prioritate in mixul de comunicare, inaintea TVului, PRINTului sau RADIOului.

Competentele web sunt impartite, azi, intre:

  • creativi ce au migrat din print sau alte medii conventionale si dau tranzitat spre online cu dogma de publicitate clasica
  • creativi ce s-au nascut in si din online si s-au dezvoltat personal si profesional in noul trend analitic al performantei prin conversii
  • responsabili de marketing ce s-au adaptat perfect la online si au ajutat la cresterea naturala a unor branduri faine
  • responsabili de marketing ce inca vad intr-un site, cu timiditate, o simpla prezenta pentru ca „asa e la moda”.

Ramane de vazut in viitorul apropiat ce campioni vor urca pe podium.

Marketing Digital

Responsabilul in relatia cu agentia digitala

Nu conteaza pregatirea teoretica, varsta, sau brandul de care te ocupi. Mai importante decat acestea sunt granitele pe care le stabilesti intre know-howul domeniului tau si cel al online-ului cu care vine agentia interactiva responsabila cu serviciile tale online. Livrabilul pe care-l primesti de la o agentie are 2 aspecte: cel vizual si cel tehnic din spatele site-ului. Acest produs trebuie sa reflecte, indiscutabil, experienta ta in domeniul in care activezi, unita cu experienta agentiei din mediul online.

Odata cu livrabile, clientul cumpara consultanta de la parteneri. De multe ori o accepti, de multe ori o refuzi. De multe ori agentia iti ofera consultanta de la prima intalnire si pe toata perioada colaborarii, de multe ori face exact ce-i ceri, fara sa mai treaca solicitarile prin filtrul „gandirii” online si astfel economiseste timp si nervi tociti insa iti poate livra calitate redusa. Granitele de care vorbim trebuie sa fie cat se poate de apropiate intre ele!

Iti plac lucrurile facute de agentia ta? Te multumesc si isi ating obiectivele? Te-ai asigurat ca agentia a inteles exact ce trebuie sa iti ofere? Ti-a fost analizat business-ul in profunzime? Ai recomanda unui prieten creativul cu care lucrezi?

Bun, si ce e de facut?
Testare, atentie, verificare si cel mai important lucru – oferirea de incredere. Cu cat e mai bine analizat un proiect de la inceput cu atat cresc sansele de succes. Pentru ca o agentie responsabila, creativa si etica doreste binele clientului, pentru ca pur si simplu vrea sa o vorbeasca de bine!