In ultima perioada SEO este cuvantul ‘cald’ vehiculat in tot online-ul, pe la seminarii si evenimente dedicate. Nu face decat sa ma bucure asta pentru ca simt in sfarsit ca se dezvolta nisa si… competitorul e etalonul care te ajuta sa te imbunatatesti. Exista oameni buni pe SEO, agentii care chiar fac treaba nu isi bat joc de proiectele clientilor, studii ne/oficiale legate de  noua gradina zoologica construita de Google, ce include actualizarea a, deja cunoscutului, Panda algoritm. A venit si fratiorul mai mic nenea Penguin. Simt ca Google-ul a porecilt algoritmii cu nume de animalute indragite, ca sa nu para niste conqistadori ce taie in carnea vie a indexarilor obtinute cu multa truda.

Marketing Online

Si noi am fost afectati  de schimbari – unele site-uri au cazut in indexari si PageRank, altele au crescut. Pana la urma Google-ul face o ordine in ‘spammingul SEO-izat’. E o imbunatatire nu o decadere SEO. Despre ce e vorba de fapt? Toata lumea poate face abuz de cunostintele studiate in urma optimizarii pentru motoarele de cautare. Putem toti sa introducem cuvinte, fortat, in intregul site pe care-l optimizam. Dar nu toti putem construi site-uri destepte, ergonomice, apreciate de vizitator. Google a decis ca vizitatorul e cel care decide daca un site este bun sau nu, prin comportamentul sau pe site.

Factorii algoritmilor sunt acum mai atenti la:
– usability, usurinta cu care vizitatorul navigheaza in site
– bouncerate, paginile vizitate in site intr-un anume timp, fara sa inchizi browserul sau sa te intorci inapoi
– originalitatea si corectitudinea continutului introdus pe site
– outbound & inbound links, structura de linkuri interne si externe
– branding, prioritatea brandurilor cu notorietate
– social media, ‘buzz-ul’ pe retelele sociale.

Asa ca SEO s-a imbunatatit, nu a murit, motoarele de cautare sunt mai destepte. Expertii SEO din agentii sau freelanceri au acum mai mult de munca. Sunt noi directii de luat si noi actiuni de facut, online-ul se schimba in bine. Si nu e o schimbare uimitoare, vine ca o normalitate proportional cu evolutia consumatorilor si a site-urilor.