Anul trecut 230 de specialiști în marketingul online au participat la un studiu publicat pe Search Engine Journal, al cărui scop a fost determinarea tendințelor în mediul digital în 2017. Pe baza datelor obținute au fost realizate previziuni legate de modul în care se va schimba domeniul în 2017, dar și ce rămâne neschimbat în acest an.
SEO
În cazul SEO, sfatul specialiștilor este că auditul site-urilor ar trebui să fie făcut la fel ca și vizitele de control la medicul de familie. Pentru a menține site-ul propriu sau pe cel al clienților într-o stare bună, este necesar un audit regulat, urmărind actualizările algoritmilor din motoarele de căutare.
Cum este recomandat să se facă auditul site-urilor? 47% dintre specialiștii care au participat la studiu spun că un audit SEO complet ar trebui să fie făcut la 6 luni, iar 43% dintre aceștia spun că fac auditul site-ului unui client nou.
Dintre participanții la studiu, 31% cheltuiesc în medie pe lună între $50 și $300 pe instrumente SEO, în timp ce 23% plătesc mai puțin de $50. De asemenea, 68% dintre respondenți utilizează strategii de remarketing și 66% dintre ei găsesc acest tip de campanii ca fiind eficiente.
Pay-Per-Click (PPC)
Continuă să fie un aspect esențial în marketing digital. Studiul a arătat că 42% dintre participanți alocă cea mai mare parte a bugetului lor de marketing digital pentru PPC Advertising și campanii Google Display Advertising.
Deci, cam cât cheltuiesc specialiștii pentru campaniile lor Google Adwords? În urma studiului a rezultat că 17% dintre aceștia cheltuiesc mai puțin de $50, în timp ce 16% peste $5000, iar majoritatea cheltuiesc în medie între $50 și $300 pe lună.
Studiul a mai concluzionat și că a fi în primele 3 poziții în Google Adwords duce la obținerea celui mai mare număr de click-uri pentru fiecare reclamă, generând o rată de click medie între 2-3%.
Social Media
În bătălia dintre rețelele sociale, Facebook este câștigătoarea de departe în rândul preferințelor specialiștilor participanți la studiu. Dintre aceștia, 62% au declarat că aleg Facebook în detrimentul oricărei alte platforme de social media spunând că Facebook e util pentru afacerile mici, iar 80% dintre respondenți au declarat că această rețea socială este încă considerată ca o modalitate eficientă de alocare a resurselor, având momentan cel mai eficient ‘tool’ de targetare.
Atunci când vine vorba de măsurarea performanței unei campanii de social media, principalele trei aspecte pe care le au în vedere sunt conversiile și traficul generat, iar engagementul joacă rolul esențial în determinarea performanței în social media, în timp ce reach-ul și numărul de fani sunt măsurați în plan secundar.
Aproximativ 27% dintre respondenți cheltuiesc în medie pe luna între $50 și $300 pe campaniile de social media, în timp ce 19% mai puțin de $50, iar 16% între $300 și $1000 pe lună. De asemenea, 46% dintre participanții la studiu cred că afacerile pot avea succes pe canalele de social media fără să utilizeze campanii plătite, în timp ce un procent similar sunt convinși de opusul acestei afirmații, iar 8% sunt nehotărâți.
Content Marketing
Când au fost întrebați care consideră că este cel mai eficient aspect al marketingului digital, 56% dintre respondenți au spus că e vorba despre un mix echilibrat între Content Marketing, SEO, Social media și Link Building prin managementul reputației online. Printre ei există și cei care consideră content marketing-ul ca fiind cel mai important aspect, 53% dintre ei spunând că au o strategie de content bine pusă la punct.
Cu toate că circulă expresia ‘content is king’, specialiștii nu alocă mare parte din bugetul lor pentru conținut, 24% dintre respondenți cheltuiesc mai puțin de $50 pe lună, în timp ce 20% alocă în medie între $50 și $300, iar 17% între $300 și $1000 pe lună.
În ceea ce privește tipul de conținut se pare că e cel mai eficient în aducerea de conversii, postările de pe blog sunt cele care stau în top-ul listei cu un procent de 41%, în timp ce conținutul sub formă de carte sau e-book se afșă pe locul doi cu numai 14%. Alte tipuri de conținut preferat sunt clipurile video (12%), webinar-urile (7%) și podcast-urile (3%).
Recomandarea noastră
Acordă atenție întregului mix de marketing online oferind conținut valoros, asigură-te că experiența brandului e similară în fiecare platformă digitală (urmărind comportamentul oamenilor) și reinvestește bugetul de media în canale în funcție de rezultatele obținute, corelate cu strategia de marketing specifică fiecărui caz în parte, având mereu în vedere obiectivele de business.
Surse aici.